OLIEHANDEL.NL GEEFT UITLEG OVER… ROETFILTERS

WAT GEBEURT ER IN DE ROETFILTER
De uitlaatgassen stromen door de roetfilter, waar de roet wordt opgevangen in een soort kamertjes. Deze kamers raken na verloop van tijd vol. Bij een temperatuur tussen de 450 en 600 graden verbrandt het roet en verandert het in as. Dit kan wél zelfstandig uit het filter ontsnappen. Dit verbandingsproces noemen we regenereren. Het schoont de filter dan eigenlijk vanzelf.

WAAROM DAN EEN ADDITIEF VOOR MIJN ROETFILTER?
Als je steevast lange stukken snelweg rijdt, komt de auto aan regenereren toe. Als jij een stadsauto hebt en alleen korte stukken rijdt, stijgt de temperatuur onvoldoende waardoor je roetfilter snel vol is. Hiervoor kun je een additief aan je brandstof toevoegen die je roetfilter, zonder het te demonteren, reinigt. Dit additief zorgt voor regeneratie bij lagere temperaturen waardoor je roetfilter langer mee gaat.

ROETFILTER KADUUK… EN DAN?
Als je roetfilter zijn werk minder goed kan doen en verzadigd raakt, gaat dat ten koste van je brandstof verbruik en vermogen. Als een flinke autorit geen verschil maakt en je te laat bent met het gebruiken van een goed additief, dan zal je roetfilter vervangen moeten worden. Kosten van het geintje? Reinigen rond de €500,-, helemaal vervangen maximaal €1000,-.

NEED TO SAY MORE?
Goed in de gaten houden dus, die roetfilter. JLM heeft een fantastische range roetfilter reinigers. De sterksten op de markt, als je het aan de sjeiks van Oliehandel.nl vraagt. KLIK HIER OM TE BESTELLEN!

#oliehandel #goedmetroet #jlm #datlooptgesmeerd

Share:

Whatsapp

ENI 15% KORTING

Actie geldt t/m 1 Mei 2024.

Geldig op particuliere siteprijzen.

Actie gemist? Dikke vette pech...

 

Klik hier