Eurol Marathol 10W-40
EUROL MARATHOL 10W-40
UHPD motorolie gebaseerd op low SAPS technologie
Eurol Marathol 10W-40 is een ultra high performance motorolie voor vrachtwagens, gebaseerd op de zogenaamde "low SAPS" technology, hetgeen inhoud dat de gehaltes aan zwavel-, fosfor- en sulfaatas drastisch zijn gereduceerd, om nabehandelingssystemen voor uitlaatgassen te beschermen.
Met name Mercedes (228.51) en MAN (M 3477) hebben, om aan de EURO-4 en EURO-5 uitstooteisen te voldoen speciale eisen voor de olie vastgelegd, waaronder de eis voor verlaagde fosfor, zwavel en sulfaatasgehaltes. Ook ACEA heeft om deze redenen eind 2004 de E6 specificatie in het leven geroepen.
Eurol Marathol 10W-40 is brandstofbesparend, en door de speciale additieven technologie worden zowel de olie als de motor op ongekende wijze schoon gehouden en wordt de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen beperkt in EURO-4,5 en EURO-6 motoren.
Eurol Marathol 10W-40 is geschikt voor verlengde olieverversingsintervallen, mits deze zijn toegestaan door de motorfabrikant, afhankelijk van bedrijfsomstandigheden en filtratie-methode, waardoor onderhoudskosten worden beperkt.
Eurol Marathol 10W-40 is ook te gebruiken in oudere vrachtwagens met EURO-3 motoren, waar ACEA E4, Mercedes 228.5 en MAN 3277 is voorgeschreven, alsmede Renault RXD en DAF HP-2 in landen waar laag zwavelige dieselbrandstof wordt gebruikt.

EUROL MARATHOL 10W-40
UHPD motorolie gebaseerd op low SAPS technologie
Eurol Marathol 10W-40 is een ultra high performance motorolie voor vrachtwagens, gebaseerd op de zogenaamde "low SAPS" technology, hetgeen inhoud dat de gehaltes aan zwavel-, fosfor- en sulfaatas drastisch zijn gereduceerd, om nabehandelingssystemen voor uitlaatgassen te beschermen.
Met name Mercedes (228.51) en MAN (M 3477) hebben, om aan de EURO-4 en EURO-5 uitstooteisen te voldoen speciale eisen voor de olie vastgelegd, waaronder de eis voor verlaagde fosfor, zwavel en sulfaatasgehaltes. Ook ACEA heeft om deze redenen eind 2004 de E6 specificatie in het leven geroepen.
Eurol Marathol 10W-40 is brandstofbesparend, en door de speciale additieven technologie worden zowel de olie als de motor op ongekende wijze schoon gehouden en wordt de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen beperkt in EURO-4,5 en EURO-6 motoren.
Eurol Marathol 10W-40 is geschikt voor verlengde olieverversingsintervallen, mits deze zijn toegestaan door de motorfabrikant, afhankelijk van bedrijfsomstandigheden en filtratie-methode, waardoor onderhoudskosten worden beperkt.
Eurol Marathol 10W-40 is ook te gebruiken in oudere vrachtwagens met EURO-3 motoren, waar ACEA E4, Mercedes 228.5 en MAN 3277 is voorgeschreven, alsmede Renault RXD en DAF HP-2 in landen waar laag zwavelige dieselbrandstof wordt gebruikt.
Kleur: Bruin
Dichtheid bij 20°C: 0.859 kg/l ASTM D 4052
Viscositeit, kinematisch bij 40°C: 98.1 cSt ASTM D 445
Viscositeit, kinematisch bij 100°C: 14.7 cSt ASTM D 445
Viscositeitsindex: 156 ASTM D 2270
Viscositeit, dynamisch (CCS): 5466 cP ASTM D 5293
Basegetal: 10.1 mg KOH/g ASTM D 2896
Sulfaatas: 0.99 wt% ASTM D 874
Vlampunt: 233 °C ASTM D 93
Pour point: -39 °C ASTM D 97
Geapproveerd
- MB-Approval 228.51
- Volvo VDS-3
- Renault RLD-2
- Mack EO-N
Prestatieniveau
- API CI-4
- ACEA E6
- ACEA E7
- ACEA E9
- MB 226.9
- MAN M 3477
- MAN M 3271-1
- Renault RXD
- CES 20076
- CES 20077
- MTU type 3.1
- Renault RGD
- DAF
- JASO DH-2
- Deutz DQC TTCD, DQC IV-18 LA