TIPS EN TRICKS VAN DE OLIEHANDEL.NL SJEIK
CHECK JE BANDEN - OPBOKKEN!
Nee, jij niet. Maar je motor. Die kun je het beste op een bok plaatsen, zodat je bandjes geen vierkantjes worden. Geen bokken? Niet mokken! Knal dan gewoon wat meer wind in je banden zodat je bandenspanning hoger is, probleem ook opgelost.
OLIE, OLIE, OOOOOLIE
Zorg dat je motor een lekker flessie vet voor de winter krijgt. Anders ontstaat er corrosievorming, dat wil je echt niet. Tip: wel even een stukje kneuren daarna, zodat de olie door het hele systeem komt.
GAS IS ALLES, MAAR REMMEN IS OOK LEUK
Klauwtjes eraf, blokken verwijderen en de zuigers naar buiten pompen. Met remreiniger verwijder je als een volleerd schoonmaker alle viezigheid. Vervolgens spuit je de remklauwen in met siliconenspray. De schroefdraad en bouten voorzie je van kopervet. Na de montage systeem weer op druk brengen en remvloeistof toepassen. Je bent potdikkie net een dokter.
VOLLE BUIK- EH TANK DIE WINTER IN
Knal je tank vol voor ‘ie in z’n winterslaapie gaat. Idioot? Nee, man. Er is veel minder kans op condensvorming. Daarnaast gooi je een druppie brandstofadditief bij je benzine bij. Dat scheelt ellende in je brandstofsysteem.
COOOOOL- EH KOELSYSTEEM
Niet vergeten – koelvloeistof fiksen. Het beschermt de rikketik van je motor, zodat deze niet oververhit raakt. Daarnaast werkt het tegen bevriezing en roestvorming. Een handige jongen, dus.
ACCU(UT)
Druppellader! We zeggen het maar weer ‘ns. Knal je motor aan je druppellader zodat je in het voorjaar meteen weg kunt janken.
KETTINGREACTIE
Schoonmaken en invetten, die ketting. Als dat ding vastloopt ben je een verdrietig motormuisje.
Voor je motor: slaap lekker en voor jou? Meer informatie? Geef de sjeik op Oliehandel.nl een tikkie. Die kan je met van alles en nog wat helpen. #datlooptgesmeerd #Oliehandel