WAAROM ADDITIEVEN GEBRUIKEN EEN MUST IS!

ADJE VOOR JE AUTO

Leuk, al die additieven. Maar waarom the f*ck zou je ze gebruiken? Nou… Door het gebruik van additieven verklein je de kans op technische ongemakken. Jij in de kroeg een adje tussen de biertjes door, je auto een adje tussen de benzine of diesel door.

MILIEU VS FABRIKANTEN
Hartstikke mooi: dat milieubewuste van tegenwoordig. Als het aan Trump ligt nemen we het niet zo nauw, maar in Europa zijn we steeds groener en bezig met milieuvriendelijkheid. Steeds meer fabrikanten moeten capriolen uithalen om auto’s aan emissienormen te laten voldoen. Resultaat? Vervuiling van het olie-, brandstof en koelsysteem, wat motorschade kan veroorzaken. Merken als Eurol bieden additieven aan om te zorgen dat de motor blijft draaien én je dure reparaties voorkomt. Vinden wij leuk.

TECHNIEK TOESTAND
Oké, een stukje technisch verhaal.

BENZINE AUTO’S

In de jaren ’80 heeft (in)directe inspuiting het overgenomen van carburateurs. Heel positief, maar injectiesystemen blijken gevoeliger voor vervuiling door kleine sproeiergaatjes. De slechte kwaliteit van de huidige brandstof verergert dat process. Snellere veroudering van benzine wat lakvorming veroorzaakt, eindigen in verstopping. NO GOOD, FRANCESCO!

DIESEL AUTO’S
Directe inspuiting via common-railtechniek met hoge inspuitdrukken die meerdere malen per verbrandingsslag kunnen inspuiten heeft de overhand in de wereld van de diesel motoren. Biobestanddelen in de diesel van tegenwoordig vervuilen het brandstofsysteem. Als je korte ritten maakt kan het roetfilter onvoldoende regenereren, wat verstopping en een dichtroeterende EGR klep oplevert. NO GOOD, FRANCESCA!

AUTOMAAT AUTO
Voor een optimaal rijcomfort en om problemen met je automatische versnellingsbak te voorkomen, is het verstandig je motorblok en versnellingsbak te flushen ofwel spoelen. Daar hebben wij de juiste producten voor. Lezen hoe dat zit? Check de blog over het flushen van je automaat en het belang er van. Anders wordt dit zo’n lange lap tekst, is niks aan.

LANGERE ONDERHOUDSINTERVALLEN
Er worden betere smeermiddelen en olie verkocht dan vroeger. YAY! Put your hands up for Oliehandel.nl! Maar langere onderhoudsintervallen kunnen leiden tot slijtage van de olie. Vuilafzetting en lakvorming veroorzaken turboschade en vastzittende hydraulische klepstoters. Dat wil je niet.

OKÉ. HEBBEN WE JE BANG GEMAAKT?

Niet nodig. Door de juiste roetfilterreinigers, motor cleaners, flushproducten, petrol cleaning, diesel cleaners, petrol systemcleaners of fuel cleaners te gebruiken voorkom je een hoop ellende én dure reparaties aan jouw geliefde PK-monster.

GIMME A SOLUTION, MAN!

Genoeg geklaagd, we gaan over tot oplossingen. Dat zijn additieven die je toevoegd aan de vloeistoffen van je motor. Euro heeft een fantastisch assortiment additieven en flushes.

PROBLEM 1: ONVOLLEDIGE VERBRANDING
Slechte brandstofverneveling en een onjuist sproeierbeeld van de injectoren als gevolg van een vervuild benzinesysteem leidt tot onvolledige verbranding. Resultaat: hoog verbruik en uitstoot en vermogenverlies. Willen we niet! Oplossing? Eurol Petrol Injection Cleaner of Eurol Petrol System Cleaner. Voeg het toe aan je tank en klaar ben je. Deze producten reinigen de injectoren, het brandstofsysteem, de verbrandingskamer en de EGR. Daar is een aparte EGR-reiniger voor. Eurol Petrol Power is de benzineverbeteraar.

PROBLEM 2: VERSTOPT BRANDSTOFSYSTEEM VOOR DIESEL

Speciaal voor dieselsysteem verkoopt Oliehandel.nl Eurol Diesel Injection Cleaner en Eurol Diesel System Cleaner om verstopte brandstofsystemen met injectoren te voorkomen én genezen. Zogeheten DPF-cleaners, dus. Een DPF-cleaner kan de temperatuur van verbranding verlagen van 600 naar 400 graden, zodat er vroegtijdig regeneratie optreedt.

JLM heeft hier een prachtig assortiment van:)

PROBLEM 3: WAARMEE FLUSHEN, DAN?
Je motor kun je het beste spoelen met Eurol Enginge Flush, om vervolgens je olie en filter te verversen. Uitgeharde afdichtingen zorgen op den duur voo olielekkage. Deze jongens zijn weer soepel te amekn door bijvoorbeeld Eurol Engine Stop Leak. Meer lezen over je versnellingsbak flushen? Lees de blog hier.

PROBLEM 4: TOO HOT TO HANDLE
Door een combi van warmteontwikkeling en beperkte inbouwruimte heeft je koelsysteem het pittig zwaar. Twee keer per jaar je koelvloeistof verversen is dus verstandig. Net als olie bevat koelvloeistof additieven die vergaan, zoals anti-corrosiedopes. Dit leidt tot veel aanslag en een verminderde werking van het koelsysteem. Een product als Eurol Radiator Cleaner biedt in zo’n geval een reinigende werking. Kleine lekkages vallen op te lossen met bijvoorbeeld Eurol Radiator Sealer.

ADDITIEVEN-ADVIES NODIG?
Goed verhaal, beetje lang wel. Weet jij niet zeker welke producten jij nodig hebt voor je bolide? Check de additieven-pagina hier, voor jouw perfecte producten. Nog steeds niet helemaal blij? Geef onze online adviseur een tikkie. Die helpt je met alle liefde te zoeken naar jouw perfecte product. Klik hier.

Oliehandel.nl. Scherpste prijzen, snelle levering en uitstekende service. Al zeggen we het zelf.


#datlooptgesmeerd

Share:

Whatsapp