UPDATES VAN ONZE PETROLHEADS! SEPTEMBER 2019

Autocross-team Horstmeerpolder @ Sonak NK Autocross 30 augustus

We staan in het zonnige Lochem voor de vijfde ronde van het SONAK - NK Autocross. De auto's zijn gekeurd en morgen staan Jasper en Twan aan de start.Oliehandel.nl#datlooptgesmeerd


Oliehandel.nl/BlueScary en Tommy Carving @ Tonden 2019

Vanavond rijden we met de Oliehandel.nl/Blue-Scary voor het laatst in de 5,5 ton hobby sport in Ovtonden! We staan hier net zoals andere jaren met Tommy Carving ! 👍👌💪


Oliehandel.nl/Blue-Scary @ Tonden 2019

Tonden 2019 en seizoen 2019 mooi afgesloten met een 4e plek!
We mochten aan het eind van de avond de wedstrijd afsluiten tussen het vuurwerk met de Oliehandel.nl/Blue-Scary!
We willen Ovtonden bedanken! 👍💪👌🔥


Tractorpulling team Black Cat @ Alphen

Zaterdag 31 augustus vond de 1 na laatste wedstrijd van het seizoen plaats in het Brabantse Alphen. De modified klasse begon rond de klok van zeven. De Black Cat startte achterin het deelnemersveld. Dus het team kon de concurrentie mooi in de gaten houden. De baan was aan de losse kant, en naarmate de wedstrijd vorderde werd achteraan de baan steeds slechter. En ja dan sta je bijna als laatste op de startlijst. Om toch zo optimaal mogelijk te presteren werden de gewichten van de Black Cat van voren naar achteren gehangen, en de druk in de banden verlaagt. De start was super en de balans kwam er mooi in. Maar de Black Cat had aan het eind behoorlijk last van de losse baan. Desondanks werd er toch nog ruim 107 meter uitgesleept. Helaas net geen full pull( 110 meter) en dus net geen finale plaats. Het team was toch wel weer tevreden met deze mooie run. Het leverde een 8e plaats op. De Black Cat komt met de nieuwe banden steeds dichter in de buurt van de concurrentie. Het heeft even zijn tijd nodig omdat de banden steeds soepeler moeten worden. Komt vast goed.


Leon in ’t Veld @ Supermoto Benecup Battice, België

Supermoto BeNecup Battice (BE)

14/15 sept.

De laatste wedstrijd van het seizoen. Dus ook de laatste kans om nog te kunnen klimmen in het kampioenschap. En dat heb uiteraard volgas gedaan! 💥

Training / kwalificatie zaterdag 14sep.

Helaas maar één vrije training en meteen aansluitend de kwalificatie.

Tijdens de training kon ik de 5e tijd neer zetten. Toch twijfelde ik erg over de banden keuze. Omdat het circuit voor 80% uit off-road bestaat besloot ik om toch te kiezen voor regenbanden in plaats van slicks. Door deze keuze probeerde ik het maximale uit het off-road te halen. Hierdoor moest ik op het asfalt wat inhouden door de regenbanden veel minder grip hebben op het afvalt. Maar door de regenbanden kon ik alle verloren tijd op het asfalt weer goedmaken op het off-road doordat ik veel meer tractie had op het zand.

Uit eindelijk wist ik in de kwalificatie zelfs nog een seconden van mijn snelste tijd af te rijden. Maar helaas waren meer rijders zo slim om van banden keuzen te wisselen en hierdoor kwam ik uit op de 12e tijd. Wel zaten de tijden allemaal met honderdsten van seconden van elkaar af.

Race 1:

Starten vanaf P12

Super van start en meteen als 7e door de eerste sector heen.

Na 3 ronden wist ik de 6e man goed te observeren en wist ik dat ik hem kon inhalen op het asfalt omdat ik daar veel sneller was. Helaas bedacht de 6e man ineens om van het gas af te gaan en lekker van de omgeving te gaan genieten terwijl ik in zijn achterwiel zat. Daardoor moest ik een rare stuurbeweging / uitwijking maken en schoof mijn voorwiel onder mij vandaan. Hierdoor viel ik helemaal terug op de 15e plek. Snel weer op de motor gesprongen in weer in de aanval gegaan. Ik heb mij helemaal terug weten te rijden naar de 10e plek. Jammer genoeg kon ik het gat naar de 9e man niet dicht rijden. Resultaat P10.

Race 2:

Opnieuw een superstart, ik kon mijzelf heel gemakkelijk om de kopgroep heen sturen bij het aan remmen naar de eerste bocht, met als resultaat dat ik de eerste bocht als 3e door kwam. Ik kon mijn tempo goed verhogen en reed zelfs nog 1 seconden van mijn eigen snelste tijd af. Jammer genoeg zaten er 2 rijders achter mij die een halve seconde sneller reden per ronde dan ik. Toch probeerde ik mijn plek te verdedigen maar te vergeefs.

De race uit gereden op een mooie 5e plek.

Superfinale.

Ik mocht de superfinale starten vanaf de 19e plek. Dit maal had ik besloten om te rijden op slicks omdat het off-road gedeelte keihard was geworden. Wederom kwam ik goed weg en wist ik mijzelf goed in de groep te mengen.

Echter lag de snelheid van de andere rijders vele malen hogen en moest ik een aantal plekken weg geven. Uit eindelijk heb ik goed mee kunnen rijden en opnieuw heel veel kunnen leren van de andere rijders. Zoals elke wedstrijd is de superfinale een extra wedstrijd die ik mag rijden waar ik altijd veel kan leren door eventjes aan te kunnen pikken bij de toppers. Resultaat P26 En P5 in mij eigen klasse.

RACE 1: P10

RACE 2: P5

OVERAL: P7

SUPERFINALE : P26 (P5 National class)


Autocross-team Horstermeerpolder @ NK Albergen 14 september

NK Albergen: een dag met twee gezichten. Jasper begon goed met twee keer een 4e plaats. Helaas kwam er in de derde manche een hele grote rookwolk uit de auto en was het einde wedstrijd.
Jeroen werd twee keer 7e en een keer 8e. Dit was genoeg voor zijn eerste finale. Hier wist hij knap 10e te worden.


Let's Go Racing @ Assen 15 september

Vandaag waren we met de Mazda MaX5 Cup te gast bij de Autosport Competitie Noord Nederland op Assen. Met eenentwintig deelnemers een redelijk gevuld deelnemersveld voor deze extra races, die later aan de kalender zijn toegevoegd.
Niels heeft vandaag de kwalificatie en de drie races voor zijn rekening genomen.
De kwalificatie verliep goed, hoewel het even duurde voor de snelheid er weer inzat. En 16e startplaats was het resultaat. De eerste race kwam ik na wat veel wielspin een lekker stukje naar voren na de start, en was het leuk stuivertje wisselen met een groepje van vier auto’s. Lekker close racen! Helaas iets te close op een gegeven moment, de auto voor mij moest in de ankers voor een andere auto en ik kon niet meer remmen, waardoor ik met mijn voorwiel zijn achterwiel aantikte. Een kromme spoorstang was het gevolg. Omdat mijn wiel scheef stond en tegen het spatbord aanliep was dat einde race.
De volgende race achteraan gestart maar bij de start wel een paar plekjes teruggepakt. Daarna opgereden tot het groepje waar ik eerder ook bij zat, maar kon daar helaas niet voorbij komen. P17 als resultaat.
Met dat als startpositie voor de derde race, die ik eigenlijk de hele race in gevecht met auto’s voor en achter me heb gereden. Uiteindelijk gefinished op de 12e positie en daarmee was het ondanks de eerdere pech alsnog een geslaagde dag.

De volgende races rijdt Arno, tijdens de finaleraces op Zandvoort over een maandje. Stay tuned!


WDM Motorsport @ Eurol Hellendoorn Rally 20 september

Zo! Klaar voor de Eurol Hellendoorn Rally! Super blij met onze plaats en door de nieuwe Grizzly Outdoor tenten een mega gave uitstraling 😎 Ben je in de buurt kom dan zeker even een bakkie doen of luister de rally mee via HOi Rally Radio 👌

Wat een weekend! Super genoten van het weer, plaats en Eurol Hellendoorn Rally! Nick een geweldige 15e plaats algemeen met de Subaru en Gerrit helaas uitgevallen met een kapotte brandstof toevoer.

Een special dank aan de jongens en dames van het team!!



Offenga Racing@ Circuit Zandvoort 21 september 2019

Rise and shine! Het team met Eric Sliphorst Carlo IzelaarJan Hein Witzand Oscar Trapani Marije Sliphorst Sander en Tim is er klaar voor, om 8.45 uur kwalificatie.

10.15 uur start van de race. We staan in box 21! #datlooptgesmeerd Oliehandel.nl Offenga BMW Specialist Abma Advocaten

De tankmannen Oscar en Sander (PriscillaSander) hebben t druk, meer dan 400 liter benzine wordt er tijdens de acht uurs race verbruikt! #datlooptgesmeerdOliehandel.nlOffenga BMW Specialist

We zijn tweede geworden op deze mooie zonnige dag op Zandvoort! Op naar de race in Assen eind oktober, dan gaan we voor de winst!

Top teamwork vandaag! #datlooptgesmeerdOliehandel.nlOffenga BMW Specialist

Delen:

Whatsapp