UPDATES VAN ONZE PETROLHEADS! JUNI 2019

Leon in 't Veld @ Benecup Supermoto Enter

Zoals elk jaar heeft Enter een avond training van 17:00 tot 19:00

Tijdens de training veel kunnen proberen en afstellen aan de motor. Uiteindelijk de motor op de juiste setting kunnen krijgen en met een goed gevoel kunnen voorbereiden op de kwalificatie.

Kwalificatie:

Tijdens de kwalificatie was het erg zoeken naar vrije baan. Toch nog een 6e tijd kunnen rijden. Met nog 5 minuten te gaan besloot Chris mij binnen te halen via het pitboard. Na een goede Peptalk vertrok ik opnieuw om nog 2 ronden te kunnen rijden. De laatste ronden heb ik alles op alles gezet om m’n tijd te verbeteren, en dat lukte! Ik wist er nog 1,5sec af te rijden waardoor ik naar een P3 ging. En het allermooiste is dat ik daarbij ook nog de snelste Nederlander was in mij klasse.

Race 1:

Starten vanaf de 4e plek. Ik begon met een goede start en kon mijn plek goed vast houden. Nadat er een paar rijders ten val waren gekomen wist ik de tweede ronde door te komen op de 1e plek!! Deze plek kon ik redelijk vast houden, maar helaas maakte ik een val in het off-road doordat ik niet goed over de eerste bult heen kwam en lande op mijn voorwiel. Snel de motor overeind gezet en moest door vanaf de 10e plek.

Ik heb toch nog 2 man kunnen inhalen en kwam dus over de finish op een 8e plek.

Race 2:

Starten vanaf de 5e plek. Helaas geen geweldige start en kwam de eerste sector door op een 7e plek. Heel constant kunnen rijden. Helaas toch nog 1 plek ingeleverd. Ik wist in de laatste ronde toch nog aan te kunnen pikken op de 7e man. Maar ik kon helaas net niet genoeg snelheid vinden in het off-road om hem en tussen te prikken. Met een mooie P8 over de finish.

Superfinale:

De superfinale bevat de snelste rijders van de Inter, Euro en Nationale klasse.

De snelste 12 man uit mijn klasse mochten hier aan mee doen. Totaal reden er 26 coureurs mee.

Starten vanaf P22

Ik kon goed mee komen met de start en wist meteen al een aantal plekken te pakken. De eerste ronde kwam ik door op een 12e plek. Helaas kon ik dit niet vast houden omdat er snellere Inter rijders achter mij zaten, uit alle macht geprobeerd in mijn plek te verdedigen. Maar deze jongens zijn niet voor niets sneller en vonden dus een opening waar ze mij alsnog konden inhalen. De superfinale echt op mijn tandvlees uit gereden en kwam over de finish op een mooie 15e plek.

Kwalificatie: P5

Race 1: P8

Race 2: P8

Superfinale: P15

Offenga Racing keert met succes terug op Nederlandse bodem

Na drie jaar in het buitenland geracet te hebben en twee Belgische- en een Duitse titel gewonnen te hebben besloten de mannen van Offenga racing het een seizoen rustiger aan te doen om zich te beraden op een mooi plan voor 2020. Dit betekent dat we dit jaar op de Nederlandse circuits zijn aan te moedigen tijdens de altijd gave DNRT endurance evenementen. De eerste wedstrijd van deze kalender vond plaats op het thuis circuit van Zandvoort waar we toch al twee jaar niet meer hadden geracet.

Uitkomend in de Sportklasse reden Carlo Izelaar en Jan Hein Witzand de kwalificatie. Een vierde plek was hun deel. Eric Sliphors,t die genoeg hersteld was van zijn rugblessure opgelopen tijdens de Visual Art Rally, nam de start voor zijn rekening. Na drie ronden kwam hij als tweede door en begon aan het einde van zijn stint het gat naar de koppositie te dichten. Toen Annemone racing eerder stopte voor de rijderswissel, werd de kop overgenomen. Witzand reed de tweede stint. De nieuwe coureur in het team deed zijn best om het endurance spelletje onder de knie te krijgen en reed zijn eerste lange stint in de zinderende warmte. Witzand bracht de wagen op een solide derde plaats binnen waarna Izelaar het stuur overnam. Deze wist nog knappe rondetijden uit de versleten banden te persen. Izelaar bracht de Offenga BMW op de tweede plaats terug waarna de monteurs een bandenwissel uitvoerden.

Alle rijders reden nog een stint waarna de BMW als tweede over de finish kwam. De eerste plaats was voo Annemone Racing, maar deze kreeg veel straftijd door het gebruiken van andere banden dan in het reglement staan. Hiervan hadden ze veel voordeel, wat nu teniet werd gedaan. Hierdoor mocht Offenga Racing op het hoogste schavot van het podium klimmen en hun eerste overwinning op Nederlands grondgebied vieren sinds Assen twee seizoenen geleden toen er werd gewonnen in de BMW Clubsport Trophy.

De volgende DNRT race op de kalender is ook op Zandvoort, maar deze race is met tien uur lengte nog langer. Voor deze race gaan we bekijken of we nog efficiënter ter werk kunnen gaan om de diesel aangedreven auto’s minder voordeel te geven tijdens pitstops waarbij zij minder vaak hoeven te tanken.



BLACK CAT @ Megapull in Stroe


Autocross-team Horstermeerpolder Onderweg naar SONAK - NK Autocross Oldebroek.

En klaar voor de eerste manche SONAK - NK Autocross


Delen:

Whatsapp