Ja, direct ingespoten verbrandingsmotoren vervuilen namelijk inwendig sneller. Hier is veel onderzoek naar gedaan en als oplossing is er uiteindelijk een additief ontwikkeld. Dit GDI-injector reinigingsadditief, reinigt injector-nozzles van alle direct ingespoten GDI, FSI, TFSI, CGI en SIDI Euro 6/VI+ motoren. Door het gebruik van dit additief worden deze motoren inwendig weer schoon en presteren ze weer als een nieuwe motor. Ook het brandstofverbruik en de PN, NOx en CO2-emissies gaan hierdoor omlaag.
Is mijn motor vervuild?
Een inwendige vervuiling van een verbrandingsmotor bemerk je pas als het te laat is. Het is een echte sluipmoordenaar. De motor gaat pas merkbaar inhouden als de vervuiling opgehoopt is en gevoelige onderdelen belemmerd worden om hun werk te doen. De biobrandstof E10 die we in onze tank gooien, versnelt de vervuiling alleen maar.
Onverbrande koolstof, oliedampen en uitlaatgassen die door de motor circuleren zijn killing. Al dit vuil blijft plakken aan de essentiëleen kostbare onderdelen. Met als gevolg dat de minuscule openingen in de nozzles van de injectoren, de brandstof niet goed meer vernevelen. Hierdoor gaan de prestaties van de motor hard achteruit.
Een ander veel voorkomend probleem is vervuiling van de zuigveren en olieschraapveren. Door deze vervuiling gaan ze vast zitten, wat betekent dat er nog meer olie en oliedampen in de verbrandingsruimte komen.
Wanneer de vervuiling toeneemt en de prestaties afnemen, regelt het motormanagementsysteem dat er meer benzine ingespoten wordt. Hierdoor stijgt het brandstofverbruik en de uitstoot van schadelijke uitlaatgassen er zal alleen maar meer vervuiling optreden. Dit gaat door tot het moment dat de injectoren volledig verstopt zijn, de kleppen niet meer goed afsluiten of andere kostbare onderdelen niet meer goed functioneren.
GDI MOTOREN
Een GDI-motor is met nog meer geavanceerde technologie uitgerust dan indirect ingespoten motoren. De benzine wordt onder hogedruk door injectoren in de verbrandingsruimte gespoten en verneveld. De toleranties van de onderdelen zijn minimaal en ieder vuiltje in de brandstof kan hierbij al een probleem zijn. In de verbrandingskamer, die bij GDI-motoren heter wordt dan indirect ingespoten motoren, zal het echter niet schoon blijven.
De oplossing!
Er is na onderzoek nu een additief ontwikkelt dat zich specifiek richt op vervuiling in de cruciale verbrandingsruimte van een GDI-motor. Deze GDI Injector reiniger reinigt de extreem kleine inspuit-openingen van de nozzles in de benzine-injectoren. Hierdoor kan de injector de benzine perfect blijven vernevelen zodat de verbranding optimaal is.
Omdat de verbranding door de schone injectoren optimaal blijft, is er veel minder roet, koolstof, olie en ander vuil dat aan de andere essentiële onderdelen zoals kleppen en zuigerveren kan blijven plakken. De GDI Injector reiniger zorgt er dus voor dat de hele verbrandingsruimte schoon blijft. Hierdoor ontstaat weer een optimale verbranding en blijft het brandstofverbruik en de uitlaatgas-uitstoot op hetzelfde niveau als dat van een nieuwe motor.
Met een GDI Injector reiniger voorkom je dat de brandstofinspuiting en verbranding van uw GDI-motor door vervuiling steeds slechter gaat presteren. Tegelijkertijd voorkom je dat de auto steeds meer benzine gaat gebruiken of dat je met ongewenste kostbare reparaties geconfronteerd wordt!
Net als alle andere additieven vind je ook een GDI Injector reiniger in de webshop van Oliehandel.nl.
Vragen of advies nodig? Neem contact op met onze adviseurs via 088-0323300.