Wie is Mats van den Brand?
Mats is een rallyfanaat, een autosportliefhebber pur sang, en naast zelf rijden met zijn BMW M3 E30 (KNAF TALENT), is hij een technisch specialist en rijdersbegeleider in Karting, en diverse raceklasse, waaronder van toptalent Richard Verschoor. Voor meer info klik hier!
"Feedback en ervaring producten oliehandel.nl door Mats van den Brand:
Auto: Bmw M3 e30 2.3 S14
Gebruik: Rally
Belasting: 295HP, 9000RPM
Gebruikte smeermiddelen:
Remolie: Castrol REACT SRF RACING
Bak en diff olie: Castrol Syntrax Limited Slip 75W140
Motorolie: Liqui Moly 10W60 Synthoil race tech GT1
Remolie:
Door het voorheen gebruiken van Motul 660, waar ik opzich wel tevreden over was, is er toch een groot verschil met de Castrol SRF. Met name op hoge temperaturen presteert de Castrol REACT SRF RACING duidelijk beter dan mijn vorige gebruikte producten. Wij vervingen om de rally de remolie vanwege te hoge temperaturen voor de voorheen gebruikte olie. Met de SRF is dit niet nodig. Na het na-controleren van een remklauw, is deze olie ook beter voor het behoud van de seals!
Bak en diff olie:
Castrol Syntrax Limited Slip 75W140.
Wij halen na elke rally de versnellingsbak en het differentieel open, dit laten we doen door een expert. Mijn expert vertelde me dat de tandwielen er erg goed uit zien, geen pitting, hoge temperaturen worden makkelijk door de olie opgenomen wat leidt tot een langere levensduur van de tandwielen in bak en diff. Wij rijden met een dog-box (geen synchro’s) ook bij hoge temperaturen (110C) geen problemen met schakelen, geen problemen van pitting e.d. Natuurlijk is het erg van belang hoe de delen in elkaar zijn gezet, maar een goede smering en hoog waardige kwaliteit van de olie is tenminste net zo belangrijk. Ben zeer positief over dit product!
Motorolie:
Voorheen gebruikten wij altijd Castrol Edge 10W60. Motortuner was hier content mee, echter vond hij de lager slijtage iets te groot. Met de overstap naar de Liqui Moly 10W60, is deze duidelijk minder en is er een langere levensduur voor de motor. Wij gebruiken de motor bij hoge toerentalle (9000rpm) en de olietemperatuur wordt ook hoog (120C) echter zien wij geen problemen bij de olie, geen afscheiding, geen prestatie verlies! Bij het controleren van de cilinderkop, zag alles er prima uit, en is er duidelijk een goede smering zichtbaar!"
Kortom: Een advies die wij als Oliehandel.nl niet onder stoelen of banken kunnen steken! De testen in de racerij, geven aan dat het product zeer wordt gewaardeerd en de meerprijs t.ov. een ander merk rechtvaardigt. Als onafhankelijk verkopende olie partij, staan wij daarom achter dit advies!
Wilt u meer informatie of dit product bestellen?
Oliehandel.nl, DAT LOOPT GESMEERD!